regenbogen - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu regenbogen - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

regenbogen

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

11 Juni 2012 | Spanje, Tríacastela

Weer even een kort berichtje deze keer, heb 15 minuten vrij internet.
Nou de berg ben ik over, wat een tocht weer..
Ik begon aan de klim en het was wat miezerig, maar ook zon en daardoor zag ik een paar keer prachtige regenbogen, het was veelbelovend, maar ja klimmen en steeds meer buien, het is niet meegevallen, weer heel rustig gefietst, vaak even gestopt en koffie, tortilla en empanada gegeten en dan er weer tegenaan. Het is een prachtige route, maar door wind en regen moest mijn concentratie op het fietsen groot zijn.
in Cebreiro een poos gestopt en in het kerkje uit de 10e eeuw een kaarsje gebrand " speciaal voor W ", in het kerkje een prachtig beeld van Santa Maria la Real met de kelk. Kan geen foto plaatsen, want geen wifi, maar computer.
Daarna nog een klimmetje en toen de afdaling, snel en ook wel heftig met rukwinden en stortbuien, maar binnen een half uur 14 km overbrugd, terwijl ik over de klim uren heb gedaan.
Ik weet niet, wanneer tijdens de tour de france de regenboogtrui gegeven wordt, maar ik denk, dat ik hem vandaag wel verdiend heb.
Zit nu in een prive albergue met een keltische sfeer, want zo is het hier.
Veel liefs voor allen.

  • 11 Juni 2012 - 13:59

    Yolanda Booi:

    Diep respect voor jou Tineke - ik doe het je echt niet na - wat een doorzettingsvermogen.
    Ik geniet volop van jouw ervaringen & verhalen

  • 11 Juni 2012 - 15:51

    Irene:

    Van mij krijg je er een regenboogbroek bij.
    Die verdien je echt!


  • 11 Juni 2012 - 16:27

    Marten:

    Ja tineke je had ook de zuidwester van die man boven op de berg mee moeten nemen, want het regent en waait daar bijna altijd.
    Ook de afdaling is een kunst op zich.
    Dit was wel de laatste erg hoge berg, komt nog wat vals plat maar dat moet de pret niet drukken.
    Hou het heel en ik geniet erg van je verhalen. (helm hoofdzaak)


  • 11 Juni 2012 - 18:17

    Geert:

    Vandaag twee berichten gelezen. En door die berichten ben je nu wel erg ver weg. Bikkelen heet dat geloof ik wat je doet. Maar je kunt nu gaan zingen; > we zijn er bijna- we zijn er bijna- maar nog niet helemaal.< Geert

  • 11 Juni 2012 - 19:35

    Marijke:

    Lieve Tineke,Wat een reis! en wat ben je al ver. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat ondanks de regen en wind.Wat een ervaring en wat een mooie dingen zie je, beelden, kerken, natuur.
    Wij zijn gister weer thuisgekomen. alles goed, ook met de rest van de fam.Ik denk elke dag even aan je. Heel veel sterkte en hopelijk red je het. Liefs en een dikke knuffel, ook van Wim.

  • 12 Juni 2012 - 07:53

    Sjouke:

    Hoi Tineke, wat een verhalen zeg en wat ga je snel. Ik wist wel dat je heel wat in je had maar dat er zoveel in zat had ik niet gedacht. Leuke verhalen schrijf je en volgens mij heb je het reuze naar je zin. Nu de laatste loodjes nog al heb ik de indrk niet dat je ze als loodjes ervaart. Geniet ervan en pas op jezelf. Groetjes Sjouke.

  • 12 Juni 2012 - 09:40

    Truusje:

    Hi Tineke, ik zit even te kijken naar de lijst van mailings. Wat ben je toch snel gegaan, bv. dat lange land Frankrijk had je snel bedongen. Enfin, ik kijk vaak naar de buienradar om te zien wat je tegen kan komen. Maar je laat je er niet door weerhouden, heb je trouwens nooit gedaan. Vooruit kijken!
    Ik ben trots op je, denk aan je.
    truusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 42580

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: