Going home - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu Going home - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

Going home

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

24 Juni 2012 | Spanje, A Coruña

Als afsluiting van mijn reis heb ik nog een paar prachtige zonnige dagen in de kuststad à Coruña doorgebracht. Cultuur, strand en als slotstuk gisteravond op het strand een groot St.Jansfeest ( San Juan, midzomer). Overdag zag ik al veel jeugd met hout sjouwen in vuil containers en winkel wagentjes, later begreep ik waarom: op een groot gedeelte van het strand mochten er houtstapels gebouwd worden, die om middernacht in brand werden gestoken, een prachtig gezicht, het is hier een traditie, ik ken het als feest op de Vrije School. Hier worden dan ook nog massaal sardines gegrild. Ik heb niet meer afgewacht tot er over de vuren werd gesprongen, want dat kon wel diep in de nacht worden.
En dan nu morgen naar huis, ik heb daar wel zin in.
Dit zal dan ook mijn voorlaatste verhaal zijn, thuis alles laten bezinken en dan afsluiten met een laatste bericht met nog wat meer foto's erbij.
Om met Leonard Cohen's woorden te spreken:
" going home without my sorrow,
going home sometime tomorrow,
going home to where
it's better than before..."

Liefs voor allen


  • 24 Juni 2012 - 18:09

    Annie En Hans:

    heej Tineke,
    weer bijna thuis? voelt vreemd en toch fijn om thuis te zijn. Wij zijn de 22ste thuis gekomen. We hebben elkaar gemist in Finisterre. Wij zijn daar ook dezelfde dag geweest!!!
    We langs de kust terug gefietst zooooo mooi, geen spijt van gehad.
    Geniet van je thuiskomst, geniet lekker na met het vertellen van al je verhalen. Het ga je goed!

  • 24 Juni 2012 - 18:17

    Aly:

    Heeh buuf, je neemt het mooie weer ( binnenkort) mee gaan we lekker buiten genieten van je verhalen.. oant moarn!

  • 24 Juni 2012 - 18:18

    Kobe:

    Goeie reis werom Tineke en skrik net fan it minne waar hjir!
    Silst wol tige wenne moatte tink. Nim lekker de tiid om al dyn yndrukken te ferwurkjen en te dielen.
    En aanst in wolkom thús.

  • 24 Juni 2012 - 19:09

    Hennie:

    Wolkom thus Tineke, en lekker nei genietsje oantsjen oant gau

  • 24 Juni 2012 - 20:42

    Wieke:

    Lieve Tien,
    Bin dr wer en lees je laatste berichtje. Heb een goeie vlucht morgen en kijk maar es goed naar beneden wat voor 'n ongelooflijk end je gefietst hebt!
    Liefs en fijn om elkaar weer snel te zien en spreken.
    Wieke

  • 24 Juni 2012 - 21:52

    Marian:

    Jeetje wat is de tijd snel gegaan. Goede terugreis en geniet nog ff van je vrije dagen.
    Tot 2 juli en dan wil ik alles horen!

  • 25 Juni 2012 - 06:20

    Sjouke:

    Hoi Tineke, hierbij en dat zie je niet neem ik formeel mijn hoed voor je af. Diep respect voor wat je hebt gedaan en wat ik uit je verslagen lees ook heeeeeeeeeeeeeeeeel leuk hebt gevonden. Van harte en ik zit met smacht op je verhalen te wachten. Geniet er nog even van en tot gauw.

  • 25 Juni 2012 - 10:18

    Pieteke:

    Tineke, wat leuk dat we zo konden meegenieten van jouw bijzondere tocht. Het zal eerst inderdaad wel wennen zijn thuis maar je zult ook wel weer je familie willen ontmoeten. Hartelijke groet van Pieteke en familie

  • 25 Juni 2012 - 10:45

    Geert&truusje:

    WELKOM THUIS. Bedankt voor al je berichten, want daardoor waren we zelf ook op reis en nu begint het grote nagenieten , en het in ontvangst nemen van heel veel verdiende complimenten.

  • 25 Juni 2012 - 12:15

    Corrie:

    Goeie reis werom nei hus ta. Wat is de tiid fluch foarby gien en wat hast in soart sjoen en meimakke! Bedankt dat ik dit in bytsje meibelibje koe! Bin beneid nei al dyn ferhalen! It sil foar dy wer even wenne weze om dyn dagelijkse libben op te pakken... Wat hast it geweldich dien, djip respekt!
    Oant sjen en wolkom thus!

  • 25 Juni 2012 - 17:23

    Marijke:

    Hee Tineke,

    Vandaag naar huis...ik ben benieuwd hoe het bevalt om straks in de sleur van alledag te zijn.
    Hoewel Yara je een hoop afleiding zal bezorgen.
    Welkom thuis en tot een snel weerzien.

  • 25 Juni 2012 - 19:58

    Marielle:

    Tja, het zit erop. Al die tijd heb ik genoten van je verhalen en was ik blij als er weer een bericht in mijn mailbox zat. Ik weet niet wat ik moet verwachten als we je hier weer zien. Ben je twee keer zo groot en sterk en heb je een gouden randje? Geniet nog van je vrije dagen, het mooie weer komt eraan, nu even niks!

  • 26 Juni 2012 - 10:01

    Thea :

    Tineke, geniet ze van wat was en met het stuur op Hollandse bodem alle goeds toegewenst voor de verdere rit.

  • 26 Juni 2012 - 11:23

    Jozefien:

    Lieve Tineke

    Bedankt voor al je mooie en byzondere verhalen.Ook wij waren daardoor even op reis en soms kwamen er mooie herinneringen naar boven ...Goede reis naar huis ,lekker uitrusten en nagenieten van de reis en genieten van je kinderen en kleinkind Yara ,buren en vrienden en collega's!
    Wat een mooie en ontroerende tekst van Cohen!
    tot ziens en liefs van Frans en Jozefien

  • 27 Juni 2012 - 07:38

    Bert:

    Ha Tieneke,
    Als ik het goed heb begrepen dan ben je al weer in NL of nog onderweg
    Morgen de 28e hoop ik in SdC aan te komen en daar mijn kinderen te mogen ontmoeten
    Jammer eigenlijk dat ik nu pas je blog heb ontdekt.
    Ik zal er nu wel wat meer energie in steken om het te lezen.
    Ik wens je alle goeds toe als je weer thuis bent en dat de omschakeling hanteerbaar mag zijn!
    Groet - bert

  • 27 Juni 2012 - 12:51

    Doutsje:

    Ha Tineke,

    wolkom op de Fryske grun.
    Bedankt foar dyn moaie ferhalen, d'r sil noch wol fan alles folgje at we elkoar wer op it wurk treffe. Genietsje fan dyn lêste fakânsjedagen.

  • 03 Juli 2012 - 08:13

    Ineke Kooistra:

    Hoi Tineke, heb je de laatste weken niet kunnen volgen omdat ik zelf op vakantie was maar terug lees ik dat jij inmiddels weer thuis bent.
    Ik vind het echt geweldig wat je hebt gepresteerd, je hebt ons echt mee laten genieten van je tocht en niet te vergeten je eigen ervaringen. Ik denk dat je nu nog wel in een roes verkeert en ik hoop dat je nog een lange periode kan nagenieten!!
    Dank je wel dat we met je mee mochten reizen en petje af voor u mevrouw :-)
    Groetjes Ineke

  • 04 Juli 2012 - 20:31

    Anny En Jan Zwaard:

    Dag Tineke,
    Met veel belangstelling hebben we jouw reisverslag gelezen. Wij zijn twee van die vier Nederlandse toeristen die jou hebben ontmoet op het plein voor de kathedraal en mochten dus getuige zijn van jouw aankomst. Leuk dat je die ontmoeting ook in je verslag hebt gezet! Via de noordroute zijn wij weer richting huis gegaan. Al in Spanje hebben wij op onze tablet jouw reisverslagen gelezen. Eerlijk gezegd hebben die trekkende en in Santiago arriverende pelgrims op ons meer indruk gemaakt dan Santiago zelf, maar dat komt misschien omdat we per luxe camper de reis hebben gemaakt. Via foto's en videobeelden zijn we nu wat aan het nagenieten van de reis. Nu pas realiseer je je pas goed dat we erg veel gezien en beleefd hebben.
    Wij hopen dat ook jij met volle teugen kunt nagenieten van de reis en van de enorme prestatie die jij toch maar heeft neergezet. Chapeau!

    Heel veel groeten!

    Anny en Jan Zwaard
    De Lier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 42570

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: