Thuis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Tineke - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Tineke - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 September 2012 | Nederland, Leeuwarden

Al meer dan 3 maanden geleden landde ik met het vliegtuig op Schiphol, door de mist waren we met de bus terug naar Santiago gebracht ( 3 keer Santiago is scheepsrecht) en vandaar konden we veilig opstijgen. Mijn oudste en mijn jongste kind stonden op Schiphol met een groot spandoek en eenmaal terug in Leeuwarden was de rest van het gezin er. Heerlijk om hen te zien en heerlijk om mijn flink gegroeide kleinkind Yara weer te zien. Een giga spandoek hing aan de gevel. Welkom thuis! Een paar dagen later was er een buren welkomsfeest voor me georganiseerd. Fantastisch! En dan weer aan het werk, het kostte me eerst veel moeite om te wennen, maar dan gaat alles ook weer als vanouds, ook privé gebeurden er dingen, die me met beide benen op de aarde zetten.
Gelukkig blijven er de prachtige herinneringen aan een geweldige tocht. Om echt onder woorden te brengen wat het me gebracht heeft, vind ik moeilijk . Het onderweg zijn, de vele ontmoetingen van mensen onderweg, in een bar, herberg, op de straat, de medefietsers, soms kort, soms langer, dat alles is me dierbaar, maar ook, dat ik geen pech heb gehad, niet grote lichamelijke ongemakken heb ervaren, zogezegd gezond van lichaam en geest ben gebleven. Ook heb ik genoten van de geweldige natuur en de prachtige cultuur, vooral Spanje heeft me verrast. Er valt nog veel te ontdekken.
Fietsen zal ik zeker blijven doen, vooreerst staat er niet een tocht op stapel, maar stiekem denk ik wel eens: ik doe het nog eens en dan de route "lang oude wegen", ik zal nooit een klimmer worden en die route is moeilijker, maar het lijkt me een uitdaging. Wie weet..
Nogmaals wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor de belangstelling voor, tijdens en na mijn tocht, fantastisch. Het heeft me zeker gesterkt.

tot slot een laatste spreuk, gekregen van Christiaan op reis in Turkije:

"Zuiver van hart trekken we , lerend,
de wereld door
en raken in de ban van alles om ons heen.
Je bent steeds ergens anders naar op zoek,
maar het ontgaat je,
dat je al bent wat je zoekt"
-Rumi ( 1207-1273), Perzisch poeet







  • 28 September 2012 - 09:48

    Irene:

    Dag Tineke,

    Mocht je serieus overwegen 'langs oude wegen' te fietsen. kan ik je bijpraten.
    Wij zijn er net van terug.
    Je kunt de route het best omschrijven als 'prachtig, veel natuur, veel historie , weinig volk en (qua fietszwaarte) Ardennen in het quadraat'.


  • 30 Oktober 2012 - 01:12

    Christiaan:

    Fijn om je op te halen van Schiphol, liefste mama! Ik ben zo trots op je! Lees dit berichtje nu nog een keer vanuit Khartoum, Soedan. Dikke, stoffige, kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1021
Totaal aantal bezoekers 42566

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: