de mis - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu de mis - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

de mis

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

15 Juni 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Ik zat al om 11 uur in de kathedraal, mooi vooraan, die tip had ik gekregen. Zat naast een van de amerikaanse groep, zo zie je elkaar steeds weer. Een non zong eerst liedjes, die later in de mis weer naar voren kwamen. De landen werden opgenoemd, waar vandaan de pelgrims kwamen, vroeger werden de namen genoemd, maar dat wordt teveel. De kerk was afgeladen vol en stil, er werd prachtig helder gezongen door de non en verder was het een katholieke dienst met natuurlijk als hoogtepunt het grote zwaaiende vat.
Toen ik dat voor het eerst op tv zag, moest ik erg lachen, maar hier was het indrukwekkend, zo'n wierookvat zwaaiend door de kerk, als ik volgende week terug ben, dan ga ik in de zijbeuk zitten, zodat het over me heen zwaait.

Het regent hier verschrikkelijk, niet echt weer om de stad in te gaan, zit nu gezellig in de albergue en ga zo om de hoek eten, heb nu een voorkeursbehandeling van de ghanese jongen en heb een 1 persoonskamer gekregen. Vannacht lekker slapen en dan hoop ik op beter weer voor morgen.
Liefst voor allen en gracias voor alle lieve reacties.
Voor alle slachte lopers, zet hem op, jullie kunnen het ook...en voor alle oerol gangers: heel veel plezier op skylge.


  • 15 Juni 2012 - 16:35

    Jozefien En Frans:

    YES! !!!!

    Reden genoeg om euforisch te zijn volgens mij Tineke ,na zo'n geweldige prestatie!
    Ik was het al toen ik 25 jaar geleden Frieland binnenfietste met Frans ,nadat we 4 of 5 dagen eerder vanuit vught vertrokken.....kun je nagaan.....
    En nu nog lekker verder genieten natuurlijk! We zijn benieuwd naar het vervolg!
    liefs, Frans en Jozefien


  • 15 Juni 2012 - 17:19

    Niels & Marjon:

    We zijn trots! Nog een klein stukje naar Finestere ;) appeltje eitje! Tot snel!
    xxx

  • 15 Juni 2012 - 18:16

    Rennie:

    Hé Tineke, do bist der al! Lokwinske!

  • 16 Juni 2012 - 12:29

    Marjan Vd Veen:

    Hey Tineke. Wat fantastisch!!!. Super.

  • 17 Juni 2012 - 12:12

    Wim En Marijke:

    Fantastisch...pas op met die ghanese mannen :-))).
    Op naar het einde van de wereld.
    appeltje-eitje? je moet het maar doen.

  • 17 Juni 2012 - 21:31

    Astrid Behm-Splint:

    Wat leuk om je reisverslagen te kunnen lezen.
    Fantastisch, dat je Santiago hebt bereikt!!!
    Je "rugzak" zal wel barstensvol zitten met alles over je belevenissen, over de mensen die je hebt ontmoet, de verhalen die zij je verteld hebben, alles wat je gezien hebt enz. enz.
    Zou het heel erg leuk vinden om je eens op te zoeken als je weer terug bent.
    Veel liefs en nog heel veel bijzondere momenten gewenst,
    Astrid

  • 18 Juni 2012 - 11:15

    Thea R.:

    Tineke, een bovenstebeste 'boppeslach ' van jou! en de wens dat je mag genieten van Finisterre met het water, i.p.v. uit de hemel, aan je blote voeten te voelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 42562

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: