Santiago, ik ben er...... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu Santiago, ik ben er...... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

Santiago, ik ben er......

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

14 Juni 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Goh, wat bijzonder, ik ben na 2932 km in Santiago gearriveerd!! Het voelt zo goed om er te zijn. Ik kwam na 26 km over de brug bij Rio Sar en ik moest ( effen tot mezelf komen ) even afstappen bij dit oude punt uit de 12 e eeuw, pelgrims komen al eeuwen over deze brug Santiago binnen. Even gezeten bij convent Sta. Maria do Sar om te laten doordringen dat ik er veilig ben!
Goh en ik kwam bij de kathedraal aan en het was heel erg rustig daar, misschien omdat het regende en ik ben op de foto gezet door een aardige braziliaan, helaas kan ik niet de foto,s uploaden, omdat wifi het hier niet doet en ik weet niet hoe het via internet moet. Het voelt zo goed, een soort van opluchting, dat ik er veilig ben, maar ook ontroerd toch.
Er kwamen 4 nederlandse toeristen naar me toe en ze wilden weten hoe het was om zo,n tocht te ondernemen, ik was de ervaringsdeskundige zei een van die dames. het voelde goed, dat mensen je aanspreken en vragen stellen, ze herkenden me als nederlandse aan het friese vlaggetje.
daarna de kathedraal binnen en langs St jacob lopen en om 16 uur heb ik mijn compostelaat gehaald bij het pelgrimsbureau, vlak erna trof ik Annie en Hans op een terras en samen met Francien en Willy, waar ik al over had gehoord hebben we zitten pimpelen ( laat het mijn baas maar niet weten...).
Daarna heb ik een tip van een Amerikaan opgevolgd en ben ik in een heel klein straatje gaan eten en dat was prima, maar ja weer er Spaanse wijn bij...en toen miste ik mijn compostelaat in het kokertje, echt weer Tineke, gauw terug naar het bureau en ja gelukkig lag het daar nog, zou alle moeite voor niks zijn... ha ha
Nu zit ik in een hostal, dat opgericht is door een ghanese jongen, dit te typen met op de achtergrond altijd maar die spaanse tv, maar nu voetbal en dat is toch ook speciaal, omdat spanje deze avond speelt.
Ik blijf hier 2 nachten en ik hoop morgen Lydia en Herman en Wim te zien.
Ook ga ik naar de mis om 12 uur, waar ik zeker Hans en Annie ook weer ontmoet en dan wil ik as zondag doorfietsen naar de FINISTERE, DAGEN TE OVER....
voor iedereen deze keer muchas besos

  • 14 Juni 2012 - 19:55

    Matthijs:

    Je hebt het gehaald ma! Super trots!
    X matthijs

  • 14 Juni 2012 - 19:59

    Yolanda:

    gefeliciteerd topper!!!!!!!

  • 14 Juni 2012 - 20:13

    Sjoke :

    gefeliciteerd tineke

    wat geweldig dat je het gehaald hebt.
    had hetverwacht want jebent een doorzetter.
    groeten van sjoke.

  • 14 Juni 2012 - 20:42

    Sjoukje R:

    Muchos besos werom! Wat in prachtiche reis en wat super dast der bist!
    Groetsjes ut hurdegaryp

  • 14 Juni 2012 - 20:54

    Corrie:

    Geweldich dast der bist, nei hast 3000 km!!! Wat bist in trochsetter, felisitaasjes ut Ljouwert!

  • 14 Juni 2012 - 20:57

    Johannes V.d.Meer.:

    Tineke ook van harte gefeliciteerd, een hele prestatie.

  • 14 Juni 2012 - 21:12

    Kobe:

    Tineke, lokwinske! Echt knap fan dy sis! En dan ek noch de moed opbringe kinne om nóch fierder te fytsen...echt super!

  • 14 Juni 2012 - 21:17

    Marian:

    You did it !!
    Geweldig Tineke!
    Dit moet je vieren met een lekker wijntje of 2
    Proost
    Gefeliciteerd en geniet nog even lekker!


  • 14 Juni 2012 - 22:31

    Dieneke:

    Je bent er, gefeliciteerd! En wat ging er door je heen toen de kathedraal van Santiago de C. in zicht kwam? Nou dat heb je wel mooi verwoord hoor. Geniet van de prestatie en geniet van het bijzondere. Je doet mooi verslag, dat smaakt naar meer en als je weer terug bent hoor graag meer. Groet.

  • 15 Juni 2012 - 04:38

    Ineke (harns):

    nou gefeliciteerd!! you made it petje af je grote wens is vervuld

  • 15 Juni 2012 - 06:31

    Inge:

    Tineke,

    Topper, je bent er! Waauw, echt super prestatie!
    Geniet maar mooi van je tijd daar!

  • 15 Juni 2012 - 06:53

    Wim De Boer:

    Hoi tien,

    Klasse hoor ! Nu lekker genieten van je prestatie.
    En daar mag best wat spaanse wijn bij !

  • 15 Juni 2012 - 06:58

    Geert:

    Wat heb jij een brede smile op je gezicht zeg. GEFELICITEERD nogmaals. Geniet er van.

  • 15 Juni 2012 - 07:24

    Bianca:

    Grote klasse!!! Petje af!!

  • 15 Juni 2012 - 07:34

    Tseard En Aly:

    Hoi buuf!
    Lokwinske, lokwinske, wat fielt dit goed, san trochsetter fan 60 !
    lekker genietsje fan it no, do der tusken de pelgrims.

    leafs fan de thusbliuwers

  • 15 Juni 2012 - 09:40

    Pieteke:

    Tineke, Respect!!
    Hartelijke groeten van Hille, Pieteke en kinderen

  • 15 Juni 2012 - 09:52

    Jessica:

    Gefeliciteerd Tineke! Petje af hoor!

    Nu lekker genieten van de laatste dagen en ik ben heel benieuwd naar je verhalen.

    Groetjes Jessica

  • 15 Juni 2012 - 10:35

    Maike:

    Topperrrr!!! wat ontzettend knap... en die wijntjes... die heb je wat mij betreft meer dan verdiend.

  • 15 Juni 2012 - 13:13

    Marijke:

    Hee Zus..ik zit te huilen zo mooi vind ik het! gweldig dat je het gehaald hebt en nog tijd over ook.
    Geniet er met volle teugen van en serieus kan je weer zijn als de vakantie afgelopen is.
    Wij drinken vanavond een wijntje op jou

  • 15 Juni 2012 - 13:28

    Martin:

    Hey Tineke,

    Geweldig!! Gefeliciteerd!!

  • 15 Juni 2012 - 14:14

    Marielle:

    Tranen in mijn ogen bij de foto, gefeliciteerd Tineke, een diepe buiging voor jou. Dikke kus en proost!

  • 15 Juni 2012 - 17:15

    Marjon:

    Gefeliciteerd mama!! Echt geweldig! Ik had je gister natuurlijk al even gesproken, maar ik was toch ontroerd toen ik je verhaal las. Zo trots dat je alles doorstaan hebt!
    Dikke dikke kus en tot snel!
    x

  • 15 Juni 2012 - 18:28

    Jettie:

    Lieve tineke,

    Geweldig dat je er bent. Super trots en bewondering voor je.
    Liefs jettie

  • 15 Juni 2012 - 19:10

    Doutsje:

    super, wat in oerwinning! En dat hielendal op twa tsjillen!
    Geniet d'r fan!

  • 15 Juni 2012 - 21:09

    Hennie:

    Tineke super, lokwinske, genietsje fan dit moment!!
    Leafs
    Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 42566

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: