witte pijlen - Reisverslag uit Touro, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu witte pijlen - Reisverslag uit Touro, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

witte pijlen

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

13 Juni 2012 | Spanje, Touro

Toch goed geslapen, hoog op het krakende stapelbed.
Ik zie nu idd veel meer groepen wandelaars, die soms de hele weg bezetten, sommige stukjes lopen gelijk met elkaar. Ik vind het weer een prachtige route, fiets weer alleen, gisteren wel Lydia met Wim en Herman onderweg getroffen, maar weer kwijt geraakt en zo start ik alleen en kom ik vast ook alleen aan tussen vele anderen.
Het ruikt lekker onderweg, eucalyptus bomen en veel berm bloemen, ik denk dat het een mooi jaargetijde is om te fietsen.
Even van de weg af om in Furelos te kijken en ik kom weer midden in een mis terecht, een mooie stempel gekregen. Vlak erna word ik ingehaald door Mike, een NewYorker, hij is zijn vriendin kwijt geraakt en vraagt of ik haar heb gezien, hij vindt het zo jammer dat hij zijn octopus maaltijd nu heeft gemist. Hij is erg druk en vraagt van alles, bij een bushokje treffen we na kilometers Nancy, zijn vriendin, we delen mijn empanada en hun peren, ik kom te weten, dat ze georganiseerd fietsen en de witte pijlen volgen, meer dan een week geleden zag ik steeds een mannetje fietsen, die die pijlen op de weg spoot, in Arzua tref ik hem op een terras, hij is de organisator, er fietst nu een groep van 9 Amerikanen met begeleidings auto ed.Hij heeft een boek geschreven over de camino.
Ik neem afscheid, want ze nemen net iets zuidelijker de route en dan mis ik (blondy) toch mijn eigen route en kom op de witte pijlen route en die is prachtig door verstilde dorpjes, ik was niet bang te verdwalen, want uiteindelijk zouden zij ook in Loxo overnachten.
Ik heb hun niet weer gezien, maar als we elkaar treffen in Santiago gaan we samen paella eten.
Zit nu in casa rural, lijkt luxe, maar er zijn geen albuerges meer en ik wil morgen rustig in Santiago aankomen.
Nog 30 km.
Liefs voor allen



  • 13 Juni 2012 - 17:39

    Wieke:

    He Tien,
    Nog 30 km!
    Net te ljouwen...
    Mucho feliz dias manana, hoe zal het voor je zijn om er aan te komen?!
    Dikke hug van ons in elk geval en een salut a la vida vanuit een fris en mals Friesland! De lijn is gelegd door jou, kilometer voor kilometer....
    W en W

  • 13 Juni 2012 - 17:40

    Marten:

    Geweldig tineke, morgen santiago. van harte geweldige beleving denk ik en een hele knappe prestatie.
    Ik hoor nog graag een keer de verhalen van jou.
    Morgen ga ik weg en kan je dan niet meer volgen, maar het was net of ik zelf weer aan het fietsen was, met al die belevingen en bergen/dalen/ontmoetingen.
    Ik hoor graag nog een keer van je.
    marten

  • 13 Juni 2012 - 17:50

    Kobe:

    Hoi Tineke,
    Net te leauwen datst der al hast bist! Wat knap. En wat in prachtige ferhalen!
    Ik ha sa faak oan dy tocht. Ik hoopje datst goed oankomst en datst der fan genietest.
    Groetnis, Kobe

  • 14 Juni 2012 - 07:28

    Geert:

    We hebben de vlag al klaargezet. Geert

  • 14 Juni 2012 - 08:24

    Truusje:

    Chapeau Tineke!

  • 14 Juni 2012 - 18:11

    Christiaan:

    Woohoooooooooooooooooooo! Berichtje dat je bent aangekomen! TROTS!

  • 14 Juni 2012 - 18:12

    Christiaan:

    P.S. Mooie bril mama!

  • 14 Juni 2012 - 19:49

    Sita:

    Do bist er, geweldig, proficiat met deze prestatie. Ik ben wel benieuwd of de reis leuker is dan het uiteindelijke doel, ga je ook nog verder zoals je weleens gezegd hebt. Je bent er vast niet alleen. Geniet van je prestatie en van alles wat je meegemaakt, ontmoet en gezien hebt en nog ziet. Protste wille en leafs fan mij

  • 14 Juni 2012 - 19:49

    Sita:

    Do bist er, geweldig, proficiat met deze prestatie. Ik ben wel benieuwd of de reis leuker is dan het uiteindelijke doel, ga je ook nog verder zoals je weleens gezegd hebt. Je bent er vast niet alleen. Geniet van je prestatie en van alles wat je meegemaakt, ontmoet en gezien hebt en nog ziet. Protste wille en leafs fan mij

  • 15 Juni 2012 - 16:43

    Jozefien En Frans:

    .........Ontmoeten,met elkaar optrekken, afscheid nemen en weer loslaten..............en soms een weerzien.....
    Jozefien en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 42559

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: