Get lucky - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu Get lucky - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

Get lucky

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 Juni 2012 | Spanje, Frómista

Vanaf Burgos leidt de route tot op de glooiende hoogvlakte van Spanje , de Meseta, het is schitterend, ik kan me voorstellen, dat het zomers hier afzien is, maar alles is nu groen, de bermen bloeien volop en de temperatuur is heerlijk voor de fietser. Veel leeuwerikken, zwaluwen, klein zanggrut en roofvogels tegen de strakblauwe hemel. Flarden van Get Lucky ( Mark Knopfler) vliegen door mijn hoofd, ik ben niet zo tekst vast, maar zoiets als: where the weather goes I follow, pack up my travelings things, go with the swallows, might get lucky now
.....en...wake up every morning, keep an eye on what I spent ,thought a think about eating and all I think is funny.....
En zo is het voor me..
We zouden even wat kilometers maken, omdat er niet zoveel geklommen hoeft te worden, maar het was zo genieten onderweg met zoveel mooie dingen, dat het vandaag op hield bij 50km, prima!
In een heel klein dorpje zaten we te lunchen en de oudjes liepen uit, erg nieuwsgierig wie wij wel waren.
De fietsen werden bekeken, vreemd dat er geen dynamo op zat en verbaasd dat we zo snel een foto konden laten zien. Jammer, dat we niet alles konden verstaan.
Heb wat extra fotos met de smartphone gemaakt, want van het fototoestel kan ik niet uploaden.
Liefs voor allen.

  • 05 Juni 2012 - 17:29

    Rennie:

    Tineke, wat fijn dat it sa goet giet en dast sa genietsje kist! Leafs!

  • 05 Juni 2012 - 18:22

    Doutsje:

    Ha Tineke,

    wat hâldst us moai op'e hichte fan dyn belevenissen! Ik kin oan dyn ferhalen wol lese dast it bêst nei dyn sin hast... Noch mar krekt oer de helt fan de reisdagen en noch mar in pear hunderd kilometers fan Santiago ôf, respect!

    Sukses mei it fytsen yn'e waarmte en goed smarre!

  • 05 Juni 2012 - 18:46

    Tseard:

    Hoi Tineke,

    Wat mooi dat it echt genietsjen is!! en....: hâld de fyst him goed en hast it reparatiesetje al nedich hân? De blommen (en wat ûnkrûd) yn dyn tún steane der trouwens prachtich by; hopelik hat de Spaanske natuur foar dy (jimme) noch in protte ferrassingen yn petto!
    Mei groetnis,
    Tseard en Aly

  • 05 Juni 2012 - 19:01

    Marian:

    Wat een heerlijke foto van die dame. Kom jij aan met een digitale camera en een smartphone
    Bijna een cultuurschok voor die dame
    Maar wat ga je snel! En zo heerlijk om elke keer je leuke verhalen te lezen!
    Respect Tineke!

  • 05 Juni 2012 - 20:09

    Martin:

    Chère Tineke,

    Goed te horen dat het je voorspoedig afgaat aldaar. Erg leuk om je belevenissen te lezen. Ik doe je dit niet na! Goeie reis nog, veel liefs. Martin

  • 06 Juni 2012 - 07:47

    Geert:

    Nog 514 km zie ik. Goed hoor. Ik ruik de geuren en hoor de vogels. Geweldig. Je bent wel een voorbeeld voor de globetrottersfamilie. Want terwijl we jouw verslagen lezen, lees ik een artikel in het Nieuwsblad van het Noorden met als titel; 'Liftend naar Kaapstad heb je altijd een gesprek' met een foto van een zekere Cristiaan Triebert die naar Zuid-Afrika gaat reizen. De aarde is mijn thuis, denk ik dan. Prachtig. Goed voorbeeld doet goed volgen. Drie x G. Gezondheid/Genieten en Geluk.
    Liefs Geert.

  • 06 Juni 2012 - 13:53

    Marten:

    Wat een mooie verhalen tineke, ja je voelt je nu wel pelgrim denk ik zo.
    De reis en wat je tegen komt /meemaakt is ook ver weg het mooiste.
    Verhalen van onderweg zijn is prachtig en kijk je later vaak met plezier naar terug, ook de moeilijke ritten zijn dan voorbij.
    Jullie krijgen nog wel een paar bergen en maar ook prachtige afdalingen.(valhelm is hoofdzaak)
    Houd moet en ga lekker door en als het even niet gaat gewoon stoppen.

  • 06 Juni 2012 - 14:24

    Jessica:

    Hey Tineke,

    Ik heb je een paar dagen niet kunnen volgen dus nu alles lekker doorgelezen. Wat ben je al een eind gekomen zeg!!! En wat een leuke verhalen allemaal, behalve van die fietser:-(

    Wens je nog heel veel fietsplezier en geniet er nog maar lekker van zoals ik van je verhalen geniet.

    Groetjes Jessica

  • 06 Juni 2012 - 14:36

    Syts:

    Ik fyn it prachtig om dy te folgjen. Ik gean oare moanne sels die kant út op 'e fyts. Troch dyn ferhalen krij ik der echt sin oan! Sukses nog fierder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 42579

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: