idiot wind - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu idiot wind - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

idiot wind

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 Juni 2012 | Spanje, Carrión de los Condes

Alweer een lied in mijn hoofd, maar Dylan zal wel iets heel anders bezingen ( of niet Martin)
Maar het was een " idiot wind" op de spaanse hoogvlakte, west/zuidwest en stevig, maar gelukkig een aangename temperatuur.
Het is één lange rechte weg, met als welkome afwisseling de oude dorpjes. Op veel platte kerktorens hebben ooievaars hun nesten gebouwd, een prachtig gezicht. Een oude zuil in Boadilla uit de 15d eeuw, het is een zuil van de rechterlijke macht en misdadigers werden ervoor tentoongesteld als deel van hun straf
Er ligt op de hoogvlakte een oud irrigatie systeem, in de 18e eeuw gebouwd, maar wel bijna een eeuw lang mee bezig geweest, Canal de Castillo. Over een rivier ligt een middeleeuwse stenen brug met vlak ervoor een kapel, ook met een klein aantal overnachtingsplaatsen, van oorsprong Italiaans. Na deze mooie dingen weer de vlakte op en vechten tegen de wind.
De nacht brengen we door in Carrion de los Condes, nu weer in een hostel,iets luxer, na gisteren in een loods te hebben geslapen met een groep engelse jongeren, die met school hier een stuk camino lopen.
Morgen is de wind nog niet afgenomen en ploeteren we nog een lang stuk over de Tierra de Campos tegen de "idiot wind" in.
Adios en Hasta Luego.
Uitdrukking van Lydia: we zijn BAT ters en wat dat is leg ik nog wel eens uit :-)


  • 06 Juni 2012 - 19:56

    Matthijs:

    Goed zo mam! Je gaat zo hard, het is nog maar vijfhonderd km.
    X

  • 06 Juni 2012 - 20:30

    Irene:

    Ha Tineke,
    Ik lees je verslagen als een spannend vervolgverhaal.

  • 07 Juni 2012 - 11:51

    Erna:

    Hey!!!
    Wat een geweldig avontuur... en wat een prestatie!!!
    Zet 'm op, je bent er bijna.
    Liefs Erna

  • 07 Juni 2012 - 14:56

    Marielle:

    jaaa weer met plaatjes! Altijd zo leuk als je er zelf opstaat Tineke. Hou vol bikkel en tot het volgende berichtje. Liefs, Marielle

  • 07 Juni 2012 - 18:06

    Jozefien:

    Lieve Tineke

    Wat schrijf je leuk ,je maakt mooie foto's and last but not least :je lijkt wel steeds jonger te worden als ik de foto's zo bekijk ! Ruim een half jaar geleden heb ik op een rondvaartboot gezeten die over het canal de castillo voer..... maar dat vertel ik je nog weleens. ....nog veel plezier en succes : je bent er bijna ! Geweldige prestatie! lieve groetjes, Jozefien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 42582

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: