waarschuwing... - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu waarschuwing... - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

waarschuwing...

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 Juni 2012 | Spanje, Navarrete

Voor we vanochtend vertrokken kregen we te horen, dat er een camino fietser overleden was gisteren tgv de hitte en het zou vandaag weer zeer heet worden. We besloten het zeer rustig aan te doen, het was onrustig op de slaapzaal en sommige lopers begonnen al om half 5 te rommelen, ik heb erg weinig geslapen.
Al gauw was ik mijn mede fietser weer kwijt, zij kan als een gestage diesel een berg op en ik ga gauw lopen.
Viane is een prachtig vesting stadje en ik zat er al vroeg aan de koffie tegenover de mooie Santa Maria kerk,ff over de markt, lekkere naranja gekocht en opgegeten.
Logrono is ook een prachtige stad, maar door de hitte weinig puf. Na deze stad kwam ik Lydia weer tegen en om half 2 zijn we zwetend en puffend gestopt in dit stadje, we hadden beiden het verhaal van de overleden fietser steeds mee en hebben deze waarschuwing zeer ter harte genomen.
Vannacht op 5 persoons kamer met 3 duitse dames, net lekker tapas gegeten.
Liefs voor allen

  • 01 Juni 2012 - 19:10

    Greetje:

    Tineke, geweldig leuk om steeds je verslagjes te lezen. Wat een reis.
    Maar dus ook met gevaar. Goede reis verder en kom veilig terug, groet ut dokkum

  • 01 Juni 2012 - 19:42

    Corrie:

    Hee Tineke, Wat giest fluch! Noch even en dan bist der al! Liket my erg bysonder om no mei syn allen nei itselde doel te reizigjen, wat sist in erfaringen diele. Rustig oan yn die hitte! Goeie reis fierder. Groetsjes ut Ljouwert, alles stiet hjir noch....

  • 02 Juni 2012 - 09:36

    Geert:

    Ik zou maar ff rustig aan doen, want je hebt nog tijd genoeg immers. (26 dagen) en dan kun je ook van de omgeving genieten. Hoeveel kilometers is het nu nog? 300 - 400?

  • 02 Juni 2012 - 10:36

    Christiaan:

    Hey mam,

    Goed dat jullie zo op de gezondheid letten. Dat is het belangrijkste.

    Dikke, dikke dus,

    Chris

  • 02 Juni 2012 - 17:14

    Marten:

    Ja de hitte is erg verradelijk en goed op passen dat je genoeg drinken bij je hebt.
    Het is wel afzien wat is zo lees.
    Je zal nu wel meer pelgrims tegen komen denk ik zo, en iedereen heeft het dan ook wel zwaar, vooral als het erg warm is, het zwarte wegdek zal bijna wel smelten door de zon denk ik zo en kan dan kleven aan je banden, let vooral op bij het afdalen in de bochten voor los grind en de gaten in de wegen.
    Nog veel fiestplezier.

  • 02 Juni 2012 - 18:17

    Marielle:

    Blij dat je je verstand gebruikt. Je hebt wel alle extremen gehad nu he? Was net bij mijn broer die wat blase vertelde dat hij all-inclusive vakanties maar saai is gaan vinden. Eigenlijk is Curacao en de Antillen ook niet leuk, Cuba misschien, of toch maar weer Zuid-Afrika? Heb hem van jouw tocht verteld. Toen was hij wel even stil...
    Liefs, sterkte met de warmte, bedankt voor de foto's en tot het volgende bericht.

  • 02 Juni 2012 - 20:28

    Tineke :

    Hé Geert, ik fiets nog wel zo'n 600 km hoor, genieten doe ik wel, maar met die hitte doe je maar weinig, bijna overleven is het dan, zou vandaag 2 mooie abdijen bekijken, maar moest er wel voor omrijden en klimmen, dan is het keuze maken met deze hitte en de keuze was toch zo gauw mogelijk een plek zoeken en in de rust, liefs

  • 02 Juni 2012 - 21:37

    M&L&Y:

    Hoi mam!
    Lekker tapas, neem je wat voor me mee?? Haha lekker koese xx

  • 03 Juni 2012 - 12:05

    Sita:

    Tineke, net te hurd fietse!!, seker net mei die hitte en do hast alle tiid nog, underweis genietsje, ik fyn dy wol in kanjer en it erg leuk om dy sa te folgjen. Leafs fan mij en Mattie

  • 03 Juni 2012 - 15:30

    Hennie:

    tineke do bist al een echte pelgrim sa te lezen. Wol werom komme hjer! Astdo der bist en hast dijn nocht noch net kinst altyden een stik werom fytse toch? Genietsje. leafs Henni

  • 04 Juni 2012 - 11:22

    Irene:

    Ik zou zeggen: in de schaduw,
    biertje erbij
    en wachten op koeler weer.
    (genoek kerkjes om voor regen te bidden ;))
    34 graden en dan nog inspanning: ik krijg het er zo al warm van.

    groeten ut Grun waar het nu 11 graden is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 42581

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: