heet, heet - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu heet, heet - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

heet, heet

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

31 Mei 2012 | Spanje, Torres del Río

Ik vind het zo leuk om al jullie positieve en stimulerende reacties te krijgen, dat ik toch maar weer een klein stukje plaats, want ja, in elke refugio is ook wifi of internet met een gewone computer, wel even noflik na schrijven op een notebook.
het was weer aardig bikkelen vandaag, veel heuvels op en af met bloedheet weer en omdat we westwaarts rijden steeds die koperen ploert op ons.
Vandaag was ik Lydia al gauw kwijt en toen ik in Estella ( ster ) was, heb ik toch even een smsje gestuurd, ik dacht dat ze kilometers voor me zat, maar ook zij zat ergens op een pleintje te lunchen in Estella, bleek dat we beiden op een trap zaten met maar 1 muur ertussen. Nu zitten we weer in een leuke refugio, luxe zei iemand in een reactie, maar weet wel dat de lopers´s morgens al om 5.30 uur beginnen te ritselen en in te pakken, een zeer vreemd geluid, als je nog half in slaap bent.
We gaan niet veel kilometers per dag maken, want dan zijn we veel te vroeg in Santiago en dan ben ik veel te vlug terug.
Zo leuk vandaag, we kwamen voorbij een mooie abdij, Monasteria de Irache, een van de oudste kloosters van Navarre, maar er is een groot wijnbedrijf voor geplaatst,ter compensatie kan de pelgrim aan de achterzijde ervan gratis water tappen, maar ook wijn en ... er is een webcam en omdat ik dat wist, smste ik gauw de kinderen, dat ze me live konden zien en ja dat lukte, zo leuk, ik kreeg later de foto op whattsapp en als ik thuis ben zal ik die proberen te plaatsen. Het is genieten en veel contacten met andere fietsers en lopers.
Het weer gaat veranderen, een beetje koelte kunnen we wel gebruiken.
Liefs voor allen.

  • 31 Mei 2012 - 21:31

    Rennie:

    Ast no eefkes trochfietst; ik reservearje wol in plakje foar dij op "ús campinkje"! Pear kaartsjes regelje foar it lêste wiekein? :))

  • 01 Juni 2012 - 06:55

    Ineke Kooistra:

    Hoi Tineke, jij vindt het leuk om van ons reacties te krijgen nou ik geniet minstens zo van je reisverslagen!!. Je vertelt het zo beeldend dat je me meeneemt in je route. Het is erg leuk om je te volgen en ik krijg alleen maar meer respect voor jou doorzettingsvermogen. Volgens mij doe je een ervaring op die je niet snel zal vergeten! En dan te bedenken dat je niet te snel meer wil omdat je anders al op de plaats van bestemming bent, dat geeft wel aan hoe je geniet volgens mij!

    Lieve Tineke, ik wens je veel reisplezier, maar volgens mij gaat dat wel lukken :-)

  • 01 Juni 2012 - 07:05

    Marjon:

    Zo leuk je op de webcam te zien, ook al kon ik het niet live volgen. Een cerveza op jou mama!
    KUS

  • 01 Juni 2012 - 07:29

    Wieke:


    Lieve Tien,
    Ik ben nieuwsgierig naar wanneer je je meer pelgrim voelde, zwoegend in je eentje door N.Frankrijk of nu tussen de andere pelgrims, identified en gefaciliteerd, ook al is het niet 'luuks'?
    Hasta luego! (niet te snel he)
    XXX

  • 01 Juni 2012 - 08:22

    Marten:

    Ja dit is even afzien, maar wel echt de reis naar santiago, de reis er naar toe is de beleving en de ontbering.
    Santiago zelf is dan weer niet zo spannend, vond ik tenminste zelf.
    De hitte is soms erger dan de regen, maar je maakt genoeg mee denk ik om van te genieten.
    veel succes verder.

  • 01 Juni 2012 - 10:02

    Jozefien:

    Lieve Tineke

    Wat een mooie verhalen! Dat je er nu al weer bijna bent...ongelofelijk! Leuk dat je iemand ontmoet hebt waar je zo nu en dan mee op kunt trekken!
    enne. ..'.cool ' denken helpt misschien tegen de hitte? liefs, Jozefien en Frans

  • 01 Juni 2012 - 14:43

    Dieneke:

    Ha die pelgrim, het is te merken dat je het met het ontmoeten van andere pelgrims naar je zin hebt. Leuk om te lezen dat je bijzondere vogels spot. Heb je de Vale Gier al gezien. Hoe is het met je kerkbezoek, want langs de route moet het toch ruim bezaaid zijn met kerkjes, een echte pelgrimsroute. Geniet er van en ga niet te snel, want Nederland blijft een kikkerlandje met een zeeklimaat. Groetjes.

  • 01 Juni 2012 - 18:20

    Tineke :

    Even een reactie, elke dag zie ik van buiten veel kerken en abdijen, probeer ook iedere dag eentje van binnen te zien. Maar ik heb 8 weken en ik zou dan wel 20 of meer moeten hebben. Eergisteren Ermitage De Eunate, een achthoekige kapel uit de 12e eeuw, waar
    vroeger al pelgrims langs trokken, vandaag in Navarette eentje uit de 16e eeuw vol met betekenissen met bladgoud.En voel ik me nu meter pelgrim, het leeft en ademt hier pelgrim, dus eigenlijk wel meer nu.Soms zou ik ook wel willen lopen, want die paden gaan langs oude wegen, maar voor en duitser niet te doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 42563

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: