De 1e week - Reisverslag uit Lüneburg, Duitsland van Tineke - WaarBenJij.nu De 1e week - Reisverslag uit Lüneburg, Duitsland van Tineke - WaarBenJij.nu

De 1e week

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

18 Mei 2015 | Duitsland, Lüneburg

Alweer een week onderweg. Het gaat snel.
Ik maak een verslag van de afgelopen week . Wifi is niet overal en schrijven op de smartphone kost veel moeite en stroom. Het is niet goed mogelijk elke keer de mobiel op te laden en dan ook nog de GPS.

Die GPS is een mooi verhaal. Had mijn zoon mooi de route gedownload, dacht ik even slim te zijn de trajecten te benoemen zoals in het routeboekje. Afijn er is ook een omgekeerde route en soms staat die opgeslagen en ja ..Ipv naar Bremen word ik weer naar huis gestuurd.
De route is overigens prachtig , mooie landschappen, al vanaf Leeuwarden naar Zuidwolde, waar ik de 1e nacht lekker nog in een gewoon bed kon slapen bij mijn zus en zwager. Ook het eten stond lekker luxe klaar Marijke en ik zijn samen naar het vestingstadje Bourtange gefietst, schitterend door het stroomdal van de Aa , alleen 's ochtends een beetje regen, verder heerlijk weer. Tot nu toe tref ik het steeds, wind in de rug, en droog overdag. Campings vind ik niet erg mooi, veelal stacaravans. De 4e dag ben ik van de route afgeweken om Oldenburg te gaan, ik had afgesproken kennis te maken de ouders van Daliah, de vriendin van mijn zoon. Hartelijk ontvangen, lekker gegeten.
En dan is toch het moment, dat ik het alleen moet doen en dat is me eerst erg tegen gevallen. Het platteland is verlaten en er is weinig contact, de momenten die er zijn, zijn altijd leuk, zoals de vrouw, die me hielp de fiets een trapje af te krijgen. Het was in Bremen, leuk gesprek en ze waarschuwde voor het komende slechte weer, ze vond dat ik maar in de jeugdherberg moest overnachten en dat heb ik gedaan..op een 6 persoonskamer, goed geslapen overigens.

Bremen is de 1e Hanzestad die ik aandoe, Groningen ben ik niet door geweest. Omdat ik vroeg in de stad was, heb ik veel kunnen zien, de prachtige Dom, maar ook het wijkje Schnoor, smalle straatjes en huisjes uit de 11e tot de 18e eeuw, vroeger bewoond door vissers en handelslieden, nu veelal winkeltjes.
Nu sta ik op een camping 60 km voor Hamburg, best wel mooi aan een watertje, maar ook weer veel stacaravans. Wel zeer vriendelijke eigenaren.

Het landschap is steeds wat glooiend, denk je pap in de benen te hebben, valt het mee en suis je zomaar weer naar beneden, echt vals plat. Er zijn veelal koolzaadvelden, bouwgrond met graan en pas geploegd bouwgrond, dat bij de vaak stevige wind gaat stuiven, zodat de grond tussen mijn tanden knarst en er soms zandstormen te zien waren, zodat ik me wel eens in Marokko waande.

  • 18 Mei 2015 - 17:13

    Kobe:

    Hoi Tineke,

    Wat hearlik datst ûnderweis bist! Ik hoopje datst in hiele moaie reis ha silst. Hiel moai om alles sa te folgjen. Liebe Grüsse! Kobe

  • 18 Mei 2015 - 17:32

    Corrie H.:

    Dan heb je beter weer dan hier, het lijkt wel herfst! Geniet ervan Tineke en goede reis verder! Groetjes Corrie H.

  • 18 Mei 2015 - 18:38

    Marian:

    Het heeft zo moeten zijn vandaag vroegen Doutsje en ik ons af hoe het met je zou zijn. Of je wel gestart was want we hadden nog geen verslag gelezen.
    En daar was het dan je eerste verslag van je ik hoop niet al te barre tocht

  • 18 Mei 2015 - 20:28

    Aly :

    Hoi Tineke,
    De GPS lukt dus niet echt, jammer.
    Het weer zit dus mee, je duits gaat natuurlijk met sprongen vooruit, of niet.
    Leuk om iets van je te horen, prettige reis verder.
    Aly en Jan

  • 18 Mei 2015 - 21:36

    Jozefien:

    Hoi, Tineke. Fijn om iets van je te horen! Goede reis verder; ik denk aan je! Liefs jozefien



  • 18 Mei 2015 - 23:13

    Aly En Tseard:

    Fijn om wat meer te kunnen lezen over je reisavonturen, fijn dat je veel wind mee hebt, zetumop het wordt vast steeds mooier . liebe grusse van de buren

  • 19 Mei 2015 - 08:31

    Geert:

    Hi Tineke, hoe is het met je gezondheid? Zijn de problemen voorbij? Je bent nu in een gebied waar Truusje en ik vaak kwamen. Het wordt wel leuker nu, maar de campings blijven zoals ze waren. Als je dat anders wilt, dan moet je naar Denemarken fietsen.Maar jij gaat rechtsaf. Hopelijk blijft het weer redelijk. Geert

  • 19 Mei 2015 - 13:05

    Marielle:

    Hoi Tineke, wat heb ik toch een stoere collega. Blij dat je iets van je laat horen, ik vroeg me al af hoe het met je was. Leuk om je beschrijving van de omgeving te lezen. We hebben hier rotweer, koud en regen, ik hoop dat je ervoor gespaard blijft! Liefs, Marielle.

  • 19 Mei 2015 - 21:53

    Maike:

    Hoi Tineke wat goed om te lezen dat je toch echt vertrokken bent. En wat heb je al ver gefietst!

    Lekker genieten, en ik hoop dat komende campings minder stacaravans hebben. Geniet er van!

  • 19 Mei 2015 - 22:05

    Michiel:

    Mooi verslagje! Zet m op! xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 42575

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: