Van Keulen naar Roermond (en de trein naar Lwd) - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Tineke - WaarBenJij.nu Van Keulen naar Roermond (en de trein naar Lwd) - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Tineke - WaarBenJij.nu

Van Keulen naar Roermond (en de trein naar Lwd)

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 Juni 2015 | Nederland, Leeuwarden

In het hotel in Keulen zitten we vlakbij het centrum en achter het hotel precies Hauptbahnhof Keulen, waar we overigens weinig last van hebben.
We gaan nog even het centrum in om de prachtige Dom te bekijken en steken nog een kaarsje aan in de kerk.
En dan fietsen we prachtig langs de Rijn de stad uit, kijken nog even bij het beeld van Tünnes en Schäl, 2 bekende figuren van het poppentheater in Keulen en ingebed in de cultuur en de humor van de stad.
Het weer is niet geweldig, het miezert zo nu en dan en ook wel eens een stortbui.
Na de Rijn is de route saai, weer een grindpad in het bos en moeilijk zoeken. Later drukke wegen. Ik zelf heb een baaldag, waar ik niet zo goed doorheen kom of fiets, voel dat het tijd is om naar huis te gaan. Er overkomt ons nog een heftige stortbui, we schuilen in het portiek van de kerk, de kerk bood zelf geen schuilplaats en we komen uiteindelijk via een mooi pad langs de Ruhr laat aan op de camping. Gelukkig is het droog en we kunnen s 'ochtends de tent bijna droog inpakken. Nog steeds erg koud. Omdat ons eten totaal op is fietsen we bij de eerstvolgende bakkerswinkel langs, in bijna elke bakkerij in Duitsland kan je koffie drinken en een vers belegd broodje eten voor een erg schappelijke prijs.
De hele dag fietsen we prachtig langs de Ruhr en als dan omstreeks het middaguur de zon ook nog begint te schijnen, kan het niet meer stuk. Langs het vlakke pad en met 80 km op de teller komen we Roermond binnen waar de rivier nu Roer heet.
Op een erg grote en wat saaie watersport camping bij de Maas zetten we voor de laatste keer de tentjes op. Lekker opgefrist na een douche fietsen we het centrum weer in om zowaar heerlijk buiten op een terras op de Markt een pizza nuttigen om zo na wat koude dagen onze laatste weken fijn af te kunnen sluiten.
Wel wat stressen om de volgende dag met al die bagage in de trein te komen, denk je goed te staan op het perron voor de fietsenwagon, is het tientallen meters verderop als de trein stopt. Gaan we ook nog per ongeluk het balkon van de rolstoelen op, terwijl de conducteur geïrriteerd roept: we vertrekken, we vertrekken. Mijn achterwiel is net binnen als de deuren sluiten, gelukkig kan Sita zich met de fiets wringen naar het andere balkon en zo verkeerd opgesteld en gescheiden van elkaar reizen we naar Utrecht CS om de wat rustiger trein naar Leeuwarden te kunnen nemen. In Leeuwarden scheiden onze wegen, Sita fietst nog naar haar dorp terug en ik een stukje naar mijn huis.
Thuis! Ook weer fijn.
Ik heb bijna 2900 km op de teller, waarvan ik de laatste 600 km met Sita heb gefietst, het was tevens het zwaarste stuk van de route en dan is het fijn als je elkaar daarin kan steunen en gezellig ook.

End of the road:
Won"t be the last
Won't be the firts
Find a way to where
the sky meets the earth
It's alright
and all wrong
For me it begins at the end of the road
(Eddy Vedder)

  • 26 Juni 2015 - 17:32

    Geert:

    Gefeliciteerd Tineke. Goed gedaan!Zoals Boeddha zei, is niet de aankomst het doel, maar de weg er naar toe. Wel dat heb je gedaan. En ik wens je toe dat het ook tot verlichting leidde. Geniet lekker van je huis, en van de prachtige herinneringen die je hebt verzameld. See you, Geert.

  • 26 Juni 2015 - 18:50

    Marijke:

    Welkom thuis...dapper en dat met die kou en regen. Wim en Marijke

  • 26 Juni 2015 - 22:03

    Corrie H.:

    Welkom thuis in Leeuwarden Tineke! Wat een prachtige reis met veel belevenissen. Ik heb van je verhalen genoten!

  • 26 Juni 2015 - 22:58

    Hennie:

    wolkom tus1

  • 27 Juni 2015 - 13:36

    Marielle:

    Ook van mij een welkom thuis! We hebben elkaar inmiddels al gesproken, maar het voelt niet compleet als ik niet nog even een reactie plaats haha. Ik heb genoten van je reisverhalen en ben niet de enige zo te zien. Nu lekker bijkomen, rustig aan. Je bent een bikkel. Liefs, Marielle

  • 27 Juni 2015 - 15:37

    Dicky:

    wat een prestatie en wat een leuk verslag!
    Bedankt Tineke en tot ziens (bij Oane?)
    groetjes Dicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2334
Totaal aantal bezoekers 42509

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: