zwaar, maar gehaald - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu zwaar, maar gehaald - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

zwaar, maar gehaald

Door: Tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

29 Mei 2012 | Spanje, Roncesvalles

Die tent is toch bij La poste gebracht, een belevenis op zich, ze hebben er allemaal grote dozen voor europa zendingen en ook voor internationaal, een japanner stuurde ook overtollige ballast weg, ik had eigenlijk teveel om in die ene doos te doen en toen heb ik er nog wat spullen uitgelaten, maar de tent en het stoeltje zijn nu onderweg naar de buren, ik had nog een fleece slaapzak, vond het eigenlijk zonde om die achter te laten, maar die paste er niet meer bij, 2 broers, die ik eerder had ontmoet en lopend waren met karretjes,stuurden ook bagage terug, zij hadden wel belang bij die slaapzak, leuk hoe alles dan weer een plek krijgt. Gisteren trof ik Lydia aan op de camping, zo leuk, ik had haar op de fiets- en wandelbeurs getroffen en zij vertrok 3 dagen eerder, we hoopten er al op elkaar te zien, zij raakte 2 dagen ziek en toen haalde ik haar dus in en nu troffen wij elkaar op de camping. Zij nam nog een dun fleecedekentje mee.
Pas om half 11 kon ik vertrekken, zo druk was het bij La poste, te laat eigenlijk om zo,n zware tocht te doen, maar ja mijn rustdag had ik al gehad en de tent was nu weg. Nou wat was ik blij, dat ik die overtollige kilo"s eraf had gegooid, ik vond het bere zwaar, lange stukken ook gelopen, want dat ging net zo snel en al die haarspeldbochten, het hield maar niet op, soms dacht ik " was ik maar een loper met een klein rugzakje op"
Alto Ibaneta, 1057 meter omhoog gefietst en gelopen in 26 km en wat een opluchting om dan naar beneden te suizen.
Lydia was al om 8 uur vertrokken, we hadden niks afgesproken, we zouden wel even contact houden en zo suisde ik naar het hostel, waar lydia inmiddels al een poosje was en alle zwaarte viel van me af na een koud biertje, lekkere douche en een pelgrimsdiner.
En dat voor overnachting en diner 22, 00, ja als je daar voor moet koken en dan ook nog je tentje moet opzetten.....
Liefs voor allen


  • 29 Mei 2012 - 19:22

    Marjon:

    Viva Espana!!!! Sjonge jonge wat ga je hard! En de eerste klim gehad, hopelijk gaat het je steeds beter af!
    xxx

  • 29 Mei 2012 - 19:41

    Matthijs & Maria:

    Super dat je in Spanje bent aangekomen. Veel genieten op de fiets!!
    xx

  • 29 Mei 2012 - 20:03

    Wieke:

    Hola Tineke!!!
    Muy bien muchacha!
    Tres besos a las mejillas y mucho carino,
    W en W

  • 29 Mei 2012 - 20:06

    Johannes V.d.Meer.:

    Fijn Tineke dat je Spanje gehaald hebt, mooi weer nu genieten. Zelf ga ik met mijn echtgenote morgen week naar Italie backpacken. Rugzakken staan klaar met inhoud 5 kg vond mijn vrouw te weinig heeft nog extra broek mee genomen.

  • 29 Mei 2012 - 20:23

    Sjoukje:

    Wat heerlik dast der al bist! Genietsje! Dan dogge we dat hjir fan dien ferhalen!!

  • 29 Mei 2012 - 20:24

    Michiel&Linda&Yara:

    OLE!!! OLE!!!! OLE!!!!! Super mamat! We zijn mega trots op je dat je al in Spanje bent! Dikke tuut van Yara want die mist haar omat! Zet m op en genoiet van je wijn! :-) OLEEEEEEE

  • 29 Mei 2012 - 20:46

    Aly:

    Hoi buuf wat zal je lekker slapen na deze inspanning' Ben benieuwd of je lekker kan slapen tussen. alle pelgrims! Hoe gaat het met de knibbels? Hoe snel ga je bergieaf? We wachten in spanning je pakket af veel plezier en ook succes met de bergetappes. Ben carefull leafs tjaly

  • 30 Mei 2012 - 05:36

    Geert:

    Ik neem mijn petje voor je af en maak een diepe buiging!!

  • 30 Mei 2012 - 07:47

    Jeroen:

    Hoi Tineke,

    Wat goed van je!

    Groeten uit Leeuwarden

    Jeroen

  • 30 Mei 2012 - 08:04

    Irene, Groningen:

    Heftig hoor!
    We zijn vast gewaarschuwd.
    Maar inderdaad, na een pilsje is het leed meestal weer gauw geleden.

    Ben zo benieuwd wat je nog in de fietstassen hebt bij aankomst in Santiago d.C.


  • 30 Mei 2012 - 18:24

    Marten:

    Geweldig tineke,
    De eerste bergen in spanje, ja soms moet je wel eens een stukje lopen als het fietsen niet meer gaat.
    Ja gaat nu vast meer leuke en onverwachte dingen tegen komen en soms ook nog wel eens afzien, maar je bewezen dat je dat wel aan kan, iedereen moet soms wel even een stukje lopen.
    Valhelm hoofdzaak.
    Groet vanuit een nat friesland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 42564

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: