kwijt en weer rijk - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Tineke - WaarBenJij.nu kwijt en weer rijk - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Tineke - WaarBenJij.nu

kwijt en weer rijk

Door: Tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 Mei 2012 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Ik had een foto geplaatst van het dorp Lesperon, waar borden staan met Tireveste, Tiregilet en Tireculotte om je van je overbodige ballast te ontdoen.
Wat ik verder nog kwijtgeraakt ben zijn mijn fietshandschoenen van de fietsbeurs met een mooi spiegeltje op de duim, jammer, maar gelukkig heb ik nog een paar, leer met gehaakte bovenkant, ik heb ze wel aan, anders beginnen mijn vingers te tintelen en een spiegeltje heb ik wel aan mijn fiets. Maar na de kustroute had ik weer voor het eerst de helm op en ik had tijd om een mooi St.Jacques kerkje te bekijken. Daarna fietste ik vrolijk verder in een mooie afdaling en ineens dacht ik: " waar is mijn helm"?. Vergeten bij de kerk...ik keer om en wil gaan klimmen en dan komt er een oude blauwe auto aanrijden met een arm uit het raam, waaraan mijn helm bungelt. Wat was ik die man, waar ik mee had gesproken bij het kerkje, dankbaar! Ik had de tranen in de ogen. Maar de weg ben ik niet meer kwijt geraakt!
Nu zit ik sinds gisteren in St. Jean en ik heb een rustdag en ik heb besloten mijn tent kwijt te raken, die stuur ik morgen op naar de buren. Ik ga de refuges proberen, gisteren al veel "vreemde vogels" gezien en nu ga ik het van dichtbij meemaken. Nog 1 nacht om afscheid te nemen van de tent en de leuke camping hier.
Ik zit nu in de accueil van pelgrims te schrijven en de tijd is bijna om. Een andere keer haal ik de typefouten er wel uit.
Nu genieten van het mooie weer en het stadje bekijken. En Spanje...ik kom eraan! Precies 4 weken na mijn vertrek
Liefs voor allen

  • 28 Mei 2012 - 10:05

    Kobe:

    Tineke genietsje fan wolfertsjinne rêstdei en it skoandere waar!
    Dat besykje wy ek op dizze frije pinksterdei.
    En in moaie reis fierder tawinske, wat dochst it goed sis!

    Oant sjen, Kobe

  • 28 Mei 2012 - 11:24

    Matthijs :

    Super mam!!
    Succes met het oversteken van de bergen, hoop dat het niet te zwaar is.
    Leuk om je verhaaltjes te lezen.

    X

  • 28 Mei 2012 - 11:50

    Marielle:

    Ha daar is ze weer! Goed zo een dagje rust. Lekker genieten tussen de onderbroeklozen. Maar om die van jou nou een tent te noemen en naar de buren te sturen...;)

  • 28 Mei 2012 - 12:39

    Geert:

    Als steenbok zal je je straks wel heerlijk voelen in de bergen. Geniet er van en let op de warme zon en de verbranding daardoor. Kracht en succes gewenst. Geert.

  • 29 Mei 2012 - 07:44

    Marjon:

    Wat leuk mama! Het is ook een stukje positief kwijtraken, zoals de tent :) Heel veel succes met de klim over de bergen, geniet er van, bijzonder om in Spanje te komen! Rustig aan! Ben supertrots op mijn mama!!

    KUS

  • 29 Mei 2012 - 18:31

    Marten:

    Dag tineke,
    Ja je tent kwijt scheelt misschien wel wat kilo's, maar ik zou daar eigenlijk nog even mee willen wachten, zodat je altijd nog wat bij je hebt als het je niet bevalt,want lopers en fietsers verschillen soms nog al wat in doen en laten. (niet in negatieve zin hoor)
    Spanje is mooi en soms even pittig maar dat hoort ook zo, anders zou een ieder het zo maar even kunnen doen.
    Ook kom je straks vast vreemde sneuters tegen en nep pelgrims, die doen of ze ook pelgrim zijn, maar willen vaak alleen van je willen profiteren.
    Veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 42557

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: