en nog even doorgaan.. - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu en nog even doorgaan.. - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Tineke - WaarBenJij.nu

en nog even doorgaan..

Door: tientien52

Blijf op de hoogte en volg Tineke

08 Juni 2012 | Spanje, Hospital de Órbigo

Wonderlijk toch, hoe zo"n hok vol schapen ( slaapzaal.. ) toch om 22 uur erin ligt en dan ook rustig is, is wel een mooie methode..een enkeling kijkt nog op zijn noteboek of is aan het wifi-en, maar na een kwartier is het rustig en het was rustig vannacht.
Ik ontmoette er gisteravond Adrie, zij loopt de Camino, Christiaan heeft bij haar dochter in de klas gezeten en ik trof Annie en Hans en zij hadden zich al vaak afgevraagd, wie nu Tineke was, want ze hadden blijkbaar op de zelfde plekken gestaan als ik en hadden vaak mijn naam zien staan in het gastenboek.
Al vroeg fietste ik naar Leon, mooi weer en de wind was gaan liggen. Daar een fietsenmaker opgezocht, want er piepte iets bij de ketting, die ik wel steeds goed gesmeerd had, maar hij keek alles na en het was ¨perfecto¨, heeft de boel helemaal gesmeerd voor €2. Toen de kathedraal bezocht, wat magnifiek, zoek het maar eens op. Maar omdat ik ook al veel fietste door de stad ivm fietsenmaker had ik al veel gezien en om half 2 vond ik het welletjes, voel me dan een beetje verloren en ik dacht, kom op, het is mooi weer: ik fiets door en zo zit ik in dit dorpje met de beroemde brug Puente de Orbigo.Ik ga zo nog even kijken en foto,s nemen.
Ik slaap weer voor €5,
Liefs voor allen

  • 08 Juni 2012 - 18:29

    Johannes Van Der Meer:

    Ja Tieneke, nog een klein stukje. Morgen ga ik weer naar St.Jacob informatiecentrum was daar ook toen jij de eerste stempel haalde.

  • 08 Juni 2012 - 19:05

    Marjon:

    Lieve mama,
    vroeg het me net af, heb je al een lekke band gehad of andere kleine ongemakken? Zo trots op mijn mamaT! Erg mooie kathedraal, wilde zo nu en dan dat ik een stukje van je reis "live" mee kon fietsen!
    KUS

  • 08 Juni 2012 - 19:22

    Sita:

    Hoi, ik sit bij us mem, en heb haar jouw verhalen even laten lezen, ze vindt het ook heel knap wat je doet en moest je vooral de groeten doen en ook veel plezier toewensen. Hoeveel dagen moet je of wil je er nog over doen? Of zin tje nog steed " ik ga nog nog niet naar huis etc, het lijkt mij erg leuk om straks je verhalen te horen, heel veel liefs en tot horens... Sita

  • 09 Juni 2012 - 08:16

    Maike:

    Hey Tineke,
    Wat is dit allemaal ongelofelijk bijzonder... Ik vind het zo knap! Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Lekker genieten in Spanje, als ik jou was zou ik daar lekker de tijd nemen want het weer is hier verschrikkelijk.


  • 09 Juni 2012 - 09:15

    Geert:

    'WE ZULLEN DOORGAAN' hoor ik Ramses zingen, en hoor ik dat jij doet. Maarde melodie van Ramses neurie ik mee terwijl jij de pedalen ronddraait. Goed hoor!! Wat ben je snel!! Gelukkig dat het niet zo erg warm is. Straks komt het einde van de reis in zicht........., en wat dan?? Terugpeddelen naar het normale dagelijkse leven zal niet meevallen. Het leven met zijn regels en protocollen. Geniet er dus van zo lang het kan. En als straks het grote wierookvat boven je hoofd zwiert kijk je terug op een geweldig stuk V R IJ H E I D. En misschien is dat wel tegelijkertijd de verlichting.(Het vrij zijn, vrij voelen) Dat gun je toch iedereen!

  • 09 Juni 2012 - 09:23

    Hennie:

    Tineke, ik ga helemaal met je mee. Wat leuk om je bijna dagelijks te volgen. Zo te lezen heb je het naar de zin en zie je fantastische dingen. geniet ervan, het lijkt nu voor jou misschien al asl een beetje gewoon iedere dag op de fiets en nieuwe mensen dingen zien maar dat is het zeker niet!!!
    Bijzondere reis en een bijzondere vrouw ben jij.

  • 09 Juni 2012 - 17:15

    Wilma:

    Hoi Tineke,
    weer een stukje van je gevolgd. wat een respect heb ik voor jou, dat je dit allemaal maar doet!
    en wat zie en beleef je bijzondere dingen.
    ik wens je nog heel veel mooie dagen en succes maar weer!
    Ik vertrek maandag naar Oerol. zondag daar dienst doen. dus ik zal waarschijnlijk niet meer kunnen reageren.
    Jij haalt het wel, dat is duidelijk. Veel plezier met deze mooie bijzondere tocht!
    lieve groet, wilma

  • 10 Juni 2012 - 08:55

    Marten:

    Prachtig verhaal tineke, ja ik ben ook wezen zoeken naar een fietsenmaker in leon, en als je die dan heb gevonden heb je de complete stad ook bijna gezien.
    Je komt nu door een prachtig stuk spaansland.
    Als je weer terug bent en op de mooie fietspaden in nederland fietst,denk je vast nog wel eens terug aan de paden in spanje.
    Volgens mij heb ik de zelfde schaapsherder ook gezien onderweg, toen zat hij in een vrouwenzit op en ezel met een paar honden bij zich.
    Genieten en veel genoegen onderweg en in de herbergen.
    groet
    marten

  • 10 Juni 2012 - 11:55

    Evelyn:

    Wauw Tineke, wat een mooie verhalen allemaal! Je bent er al behoorlijk op weg! Lukt het allemaal nog een beetje, elke dag die kilometers maken? Supergoed hoor. Nou heel veel succes nog, en geniet van je mooie reis:)

    liefs Evelyn

  • 10 Juni 2012 - 17:51

    Tineke :

    Even een reactie, de fiets houdt zich prima, geen lekke banden of andere pech.
    En ja, wat zal het moeilijk zijn om het gewone dagelijkse leven weer op te pakken, de wereld is nu zo groot, maar tegelijkertijd ook klein in de dingen, want ik ben bezig met fietsen, eten, en een slaapplek zoeken en slapen, maar groot in de ontmoetingen met mensen uit de hele wereld, zo bijzonder. En heel erg bedankt voor alle reacties, doet ook erg goed om dat te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 42571

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: