Rügen - Reisverslag uit Zingst, Duitsland van Tineke - WaarBenJij.nu Rügen - Reisverslag uit Zingst, Duitsland van Tineke - WaarBenJij.nu

Rügen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

24 Mei 2015 | Duitsland, Zingst

Vandaag Rügen bezocht. Een eiland met wel 1000 fiets kilometers. Ik riep steeds dat ik hier zou blijven bij mooi weer en ja dat is het, heerlijk zonnig, weinig wind. Maar ja het kriebelt ook weer om door te gaan.
Dus liet ik me vervoeren door de Deutsche Bahn ( geen staking!), fiets mee naar Strassnitz om de Königsstuhl te bekijken. Vanuit Strassnitz nog een flink stuk klimmen met de fiets. Een 116 meter hoge klif.
Toeristisch, maar prachtig. Ook 412 treden van een zigzaggende houten trap naar het strand afgedaald en uiteraard weer omhoog. Misschien moet ik het bezuren, maar het gaat goed .
Toen naar Prora gefietst, heerlijk in de afdaling meestentijds. Prora, een klein plaatsje, maar ook de naam van een omstreden Nazi bouwproject uit de jaren 30.
Een gigantische groot badhotel waar 20.000 arbeiders zich zouden kunnen ontspannen. ( zie Wikipedia, interessant ). Ik vond het naargeestig er langs te fietsen, er is een museum en een jeugdherberg, verder staat het leeg.
In Prora weer op de trein gestapt, goede treinen, die op elk verwaarloosd stationnetje stoppen , een wonderlijke ervaring.
Vanavond nog genoten van een prachtige zonsondergang aan de haven van Stralsund. Nu nog een keer lekker slapen in een prima bed.
Morgen weer "en route "

  • 24 Mei 2015 - 23:15

    Maike:

    Wow jij hebt het tempo lekker in! Lekker genieten...

  • 25 Mei 2015 - 02:55

    Christiaan:

    Goed bezig! Het is een bijzonder eiland, Rügen.. Nu op naar Polen? Of misschien van de Königsstuhl naar Russische Kaliningrad, het oude Königsberg? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Nog een maand en dan start mijn fietstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zijn al in volle gang, met de gedachte (die ik ergens gelezen heb) in mijn hoofd: "Als je je fietstassen te vol stopt, heb je geen plek meer voor nieuwe ervaringen". Die nieuwe ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 42452

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Hanzesteden

01 Mei 2012 - 28 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: